Cliffs of Moher

23. září 2014 v 12:58 | Paja |  Irsko / Ireland
Tak dne 20.9. den po mém dvouměsíčním výročí jsem měla trip na nejlepší místo v Irsku. Vzaly jsme si tour za 35€, protože nám to přišlo jako nejlevnější varianta. Sraz byl v 8:15 a.m. což na sobotu lehce šibeniční budíček, ale proč ne. Jen to uplakané počasí bylo nic moc. Představa tahání deštníku s kabátem po výletě, ale co naděláme. Před cestovní kanceláří se již hromadila skupinka lidí, která měla stejný směr. Objevili se 3 průvodci, kde každý šel ke svému autobusu se seznamem cestujících. První autobus nebyl náš, to byl víkendový výlet a hned ten za ním. Autobus byl sie trošku menší, ale našla se 2 místa vedle sebe. Další lidi přicházeli až na 2 chybějící. Po chvíli se zjistilo, že další autobus za námi (větších rozměrů) jede stejnou trasu a 2 pohřešovaní byli v něm.

Po usazení se nám představil náš průvodce. Silnější, usměvavý Ir, která sršel vtipem a dobrou náladou. Na úvod si zjistil národnosti v autobuse, prohodil pár slov, obeznámil nás, že ve smluvený čas máme dorazit, jinak nás tam nechá. Během cesty se nám otevřelo střešní okýnko a nechtělo držet zavřené. Jeden němec se to pokusil zavřít, tak to "drželo" ale hrozilo znovuotevření každou chvíli. Řidič si zastavil u obchodu a odběhnul si něco koupit. Nikdo netušil, že koupil pomůcku k zavřeni okna, aby se už neotevřelo. zadělal záclonku, která mu padala do zpětného zrcátka a pokračoval si vesele dál. Musím říct, dost nás dostal.

První zastávka byla ve městě Limerick. Rozchod byl pouze 20 minut, tak se rychle mrklo do obchodu, udělala fotka před hradem a pokračovalo se dál.

Další zastávka byla u Baby Cliffs, abych byla přesná, byl to takový předvoj toho co přijde.. Pokud šlo o menší variantu, byla naprosto luxusní. Rozchod byl pouze 15 minut a i přesto se zvládlo nafotit pěkný úlovky. Jak všichni byly unešeni, zapoměli jsme na čas a tak na nás řidič zatroubil a my uháněli zpátky.

Poté byla obědová zastávka v malinkém městečku a poté hurá na Cliffs of Moher. :)

Na místě už jsme koukaly z okýnka, jaké jsou tam davy a nemohly jsme se dočkat, až půjdeme ven. Rozchod byl téměř 2 hodiny. Takže rychle vzít lístek a uhánět.
Pokud jde o první dojem, tak ten byl prostě woooow.. Nádherné počasí a nevěděly jsme, na kterou stranu jít dřív a udělat si fotky. Mno, optala jsem se pána, kde je věž, kde se platí 2€ a máme pak hezčí fotky. ¨Jakmile ukázal směr, šly jsme tím směrem a za davem. Naskytl se nám nevídaný pohled na moře, Cliffy a celou tu scenérii. Byla i ohraničená zona na vlastni nebezpečí .. Ono, kdybychom spadly dolů, nežijeme. Výška byla kolem 200 metrů. Můžete posoudit.

Další na řadu přišla doporučená věž a poplatek 2€ je nic, když už tam jsme, tak do toho. Ono to byl take horolezecký výkon dostat ty fotky. Byl to "hrádek" či "věž" a muselo se vylézat na "hradbu". A při pohledu na tu výšku to není nic pro slabou povahu. My to ale zvládly a tady jsou výsledky.

Dále se pokračovalo na vzdálený okraj, který jsme si nechaly na závěr. Hodně lidí se fotilo na okraji. Samozřejmě to bylo z bezpečnou zónou, ale jak bylo sucho, šly jsme tam a opatrně se pohybovaly a fotily. Když už tam jsme, tak at fotky stojí za to. Svoboda z toho místa přímo čišela. Místo je to magické a když pojedete do Irska, určitě se sem musíte podívat.

Po dofocení už se blížil čas, kdy budeme odjíždět,tak se šlo ke stylovým obchůdkům, které byly "skryté" a jen okna byla vidět. Nešlo to nevyfotit, takže přidávám fotky shopů a kavárny níže.

Jakmile jsme si sedly, zjistilo se, že nám 2 lidi chybí. Ale bylo doslovné, že autobus nečeká. Začal se rozjíždět, když v tom dorazili zpozdilci. Omlouvali se a asi pochopili, že opravdu nikdo na ně nečeká a mají se vrátit na čas.
Během cesty řidič / průvodce začal opět vyprávět něco ohledně míst, která projíždíme. Cestou vyprávěl i vtipy a v neposlední řadě nám i zazpíval s rádiem pár songů. My se jen nestačily divit, co všechno při řízení zvládá. :D

Poslední zastávka byla u suvenýrů a něčeho podobného city hall. Fotka sem, fotka tam. Omrknout suvenýry a zpátky do autobusu. Byl ještě čas, ale únava nás dostihla a my jen relaxovaly. Do Corku jsme se vrátily dřív, než bylo v plánu. Vzhledem k únavě to bylo příjemné.

Výlet hodnotím na výbornou, opravdu se toho stihlo hodně a počasí vyšlo na jedničku. Stálo to za to.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.