Dublin - Galway - Cork trip, část I.

1. května 2015 v 14:10 | Paja |  Irsko / Ireland
Po delší odmlce jsem konečně našla čas sepsat článek z mé dovolené, kdy za mnou přijela mamka.

Můj start pobíhal nástupem autobusu směr Dublin letiště, kde jsem měla vyzvednout mamku. Cesta trvá 3,5 hodin, takže žádná rychlovka a pěkně se projt napříč Irskem. K mé smůle měl autobus zpoždění a mamky let zase přiletěl dřív, takže e stalo, že na mě mamka čekala. Naštěstí jsme se rychle našly, přivítaly, udělaly pár fotek a hurá směr cenrum, odložit kufry do hostelu a omrknout noční Dublin.

Cestou do hostelu jsme nevděly, kde přesně se nachází a ochotná paní nám sama nabídla pomoc. Mamka byla překvapena, protože takovéto chování se u nás jen tak nevidí a tady je to na denním pořádku. Po chvíli byl hostel nalezen, menší sváča a hnedka ven. Tím, že bylo pozdě večer, prošláply jsme jn nejližší okolí jako byla katedrála a známý empl br, kde jme si sedly na pivko a poslouchaly živou hudbu. Poznaly jsme tam fajn lidi, se kterýma jsme se daly do řeči ani nevadilo, že mamka neumí anglicky, řeči těla pochopila hodně.

Druhý den ráno jsme měly problém s budíkem, v noci byla změna času a technika trochu bláznila, ale i přes krušný start jsme se vydaly do centra, kde jsme prošly to nejpodstatnější jako je Dublin castle, Trinity college i s knihovnou, kde se natáčel Harry Potter, city hall a katedrály. Stihly jsme to nejpodstatnější i s menší přestávkou na oběd a ještě jedné návštěvy v Temple Bar, kde ve dne to byla určitě jina atmosféra než v noci.

Mamce se Dublin libil a jako správná turistka měla fotku na každém rohu, proč by ne, nikdy nevíte, kdy se na stejné místo znovu podíváte. :)

Odpoledne jsme se přemístily na zastávku autobusu City link, která nás měla za 2,5 hodiny dopravit do Galway. Po procházce Dublinem bylo jasné, že jsme unavené a usnuly jsme.

Do Galway jsme přijely po 7 večer, kde hostel byl opravdu kousíček od zastávky - cca 5 minut chůze. Co se týká hostelu, byl naprosto lufusní a příjemné prostředí. Kuchynka, společenská místnost a tak celkově i personál. Ochota všude kam se podíváš a i obyvatele hostelu. Byla jsem za to ráda, protože ubytování v Dublinu se nedá srovnávat, tady si váží klientů a starají se o ně.

Veci jsme si daly do pokoje, navečeřely a šly se projít večerním městem. Měly jsme tu být 2 dny, ale druhý den byl v plánu výlet na Cliff of Moher, o tuto nádheru jsem nemohla mamku připravit, dle mého názoru je to to nejlepší co může Irsko nabídnout. Večerní procházka byla příjemná a ani nebyla zima a co hlavně nepršelo !

Další den ráno jsme si daly opět budíček na snídani a procházku městem. Už při pohledu z okna mi bylo do pláče, venku byla vychřice a silný dešť. V praxi to pro nás znamenalo doufat v lepší počasí, ale jak znám Irsko, nikdy nevíš .. Po jídle počasí přetrvávalo, ale i tak jsme šly ven. Na recepci jsme dostali mapku a já i měla svoji a šlo se. Město je malé a bylo rychlé to všechno projít, jen počasí nám moc nepomáhalo a po více jak hodině jsme byly nucené se vrátit na hostel, oschnout a doufat v lepší počasí.

V průběhu dne jsem ztratila naději ve změnu počasí a zkusily jsme se projít směr pláž, dle mapy to nebylo nejblíž, ale chtěla jsem tam jít a i mamka. Upřímně cesta nebyla snadná, vítr u moře byl mnohem silnější a chladný a děšť nám to neusnadnil, ale šlo se dál .. Došly jsme k mostu u moře a byly jsme nucené se vrátit, obě jsme měli promoklé bundy až na kost. Vzaly jsme to nákupní zonou a mrknu do nějakých suvenýru a pak šly směr hostel. Sympatická slečna nám dala kabáty do sušičky, abychom mohly zkusit poslední pokus večer.

Večer nám počasí konečně popřálo a pršelo mín i se slabším větrem, tak jsme zkusily jít do parku, kde byl výhled na moře. Musely jsme jít opatrně, protože to bylo otevřené prostranství, silný vítr a k tomu rozbouřené moře. Snámahou jsme slavily uspěch a vyfotily par fotek. Bohužel byla mlha a nebylo vidět uplně otevřené moře, ale i tak to byl zážitek s adrenalinem v jednom. Rychle fotky, pokusit se o úsměv a mazat zpátky do sucha.

Na další den jsme měly zaplacenou tour se zastávkou na Cliff of Moher, těšily jsme se, ale co se počasí týkalo, doufaly jsme, že bude líp. Hnedka ráno to vypadalo slibněji, slunce i když byla zima.

Řidič autobusu byl vtipný, ale někdy by bylo lepší trochu muziky, než povídaní po celou dobu cesty. Nejlepší zastávka byly samotné Cliffy, kde byl silný vítr a byly jsme upozorněni, jak se bezpečně pohybovat. Silný vítr u moře a ještě v takové výšce, žádná balada. Měly jsme tu 1,5 hodiny, takže jsme vyrazily. Mamce se to místo moc líbilo, magické a ještě ten pohled na moře s tímto přírodním úkazem, k nezaplacení. Jen co mě mrzelo, kvůli silnému větru nebylo možné jít na místa, kde jsem byla já v létě, kdy bylo bezvětří a slunečno. V tomto byla mamka ošizena, přesto Cliffy viděla to nejznámější a nejdůležitější. Fotilo se o 106 aby se vzpomínalo.

A po Cliffech byla ještě zastávka na baby Cliff, kde to bylo nebezpečné, pršelo a moře mělo vlny až na pevninu a když jsme zde stály, v puse jsem citila slanou vodu z deště a vln dohromady. Rychla fotka a rychle zpátky do autobusu.

Po 6 hodině jsme byly zpět v Galway, vrátily jsme se do hostelu, kde jsme si odpočaly, než nám pojede autobus do Corku. Odpočinek přišel vhod, kde pak akorad byl čas zvednout kotvy a vyrazit na místo, kde bydlím a mamka tu měla strávit 10 dní se mnou. O dobrodružství v Corku napíšu další článek.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.