Dublin - Galway - Cork trip, část II.

4. května 2015 v 18:35 | Paja |  Irsko / Ireland
Mám tu pokračování dovolené s mamkou, kde tentokrát budu psát o mém městě, kde žiju už 10 měsíců.

Z Galway jsme přijely pozdě v noci, takže jsme přenesly kufry ke mě do pokoje, napily se a šlo se spát. Druhý den jsme neměly nařizený budík, abychom si odpočinuly. V plánu jsme neměly nic extra, pouze večeři u mé kamarádky v centru, takže času dost. Na večeři jsme měly dorazi kolem 5, takže kolem 4 jsme vyrazily procházkou do města. Poprvé jsem měla aktivně sloužit jako překladatelka a myslím, že se zadařilo, i když je to těžké. Pak to dopatá tak, že do české věty házím anglická slovíčka a naopak .. Tlumočníni nemají lehkou práci, jazyk si dělá co chce. :) K večeři jsme měly španělskou kuchyni a jako desert crumble. Všem nám to moc chutnalo a večer jsme si užily.

Další den byla na planu procházka městem, naplánovala jsem to tak, abychom toho prošly co nejvíc, takže jsme šly přes věznici, park, katedrály, UCC college (populární univerziva v Irsku a vypadá jako hrad), English market a další. Procházka byla celodenní a na záver jsme šly na Patrick's hill, kde se můžete podívat na celé město jako na dlani. Výšlap je tam pěkný, že si jeden myslí, že vypustí duši, ale dle mě ten pohled stojí za to. Strávily jsme zde oddechové chvíle, než jsme se vypravily na autobus a zpátky domů. Přecejen jsme se nezastavily.

UCC college

Patrick's hill

Další den na nás dolehla únava, tak jsme se domluvily, že se podíváme po obhodech. Jely jsme do centra a do Wilton, kde je obchodní centrum. Mamka byla unešená a nakupovala věci a suvenýry. Den byl dlouhý a nesměly jsme opomenout kavárnu, kde dělají výbornou horkou čokoládu.. Mňamka ♥

Večer, když už jsme byly v centru, tak mě napadlo, že ještě můžeme stihnout zajít na Blackrock Castle, který je trochu bokem, ale je tam nádherná cesta podel moře. Toto místo jsem poprvé navštívila v létě s rodinkou, kde děti vzali kola a my se procházeli.. Počasí nám moc nepřálo, ale fotky jsme ukořistily. Určitě nejlepší místo pro běžce a kolaře, protož cesta je dlouhá kolem 10 kilometrů.

Blackrock Castle

Další den bylo nádherné počasí, takže se nedalo sedět doma. S mamkou jsme yly unavené a vše nás bolelo, ale prosedět den doma, to by byla škoda. Na plánu bylo zajet do Blarney kde je hrad a nádherná zahrada, kde se dá procházet a najít zajímavá místa. Také zde je kámen, kde je legenda, že když ho políbíte, začnete plynule mluvit anglicky.

Cesta busem byla kolem 45 minut, kde jsme jen došly zaplatit vsup a hurá se projít. Bylo nádherně slunečno a teplo, takže procházení k jezeru a dalším místům bylo užasný. Mohly jsme se zastavit a udělat piknik. Už jednou jsem tady byla, takže orientace byla mnohem snadnější a mohla jsem najít i jiná místa,kde jsem posledně nebyla.

Cestou jsme šly i kolem ohrady s koňma, kde byl i vidět zámek, jezero, potom vodopády a i hezký byl vodopád přes "kámen". Vypadalo to zde pohádově. Další příjemný faktorem bylo počasí a jaro, kde celá zámecká zahrada začínala kvést a oživovat vše barvama.

K políbení kamene jsme naštěstí neměly dlouhou frontu a k vrcholu jsme postupovaly rychle. Některé pasáže jsou opravdu úzké a není příjemné v tom čekat frontu. Téměř rychlostí blesku jsme byly nahoře a mohly se kochat výhledem a fotit. Políbení kamene není slast, musí se odložit vše, co by mohlo spadnout, nejlepe i kabát a za asistence člověka, který tu sedí a pomáha by to bylo riskantní. Obě jsme kámen políbily (já po druhé) a hurá směr dolů. Dofotit se i s výhledem a doprojít zbytek zahrady a jít zpátky směr autobus.

Večer jsme odpadly a byly rády, že nic nemusíme dělat a jen vegetit.

Další dny už jsem měla pracovní s rodinkou a nebyla možnost moc cestovat, takže byl zasloužený odpočinek a vzpomínání na týden, kdy jsme každý den někm jely.

Poslední noc jsme šly posedet ven. Rodinka mi doporučila, kde je přijemné posezení a tím, že se ochladilo po týdnu jsme se musely náležitě vybavit. Místo bylo příjemné a byla vidět špička nedaleké katedrály. Daly jsme si drink, pokecaly a pak se šlo na autobus, kde nás cestou přepadl déšť, takže jsme neměly šanci zůstat suché, ale co se dalo dělat. V Irsku nikdy nevíš, jaké počasí bude za 5 minut. Musím říci, že jsme si těch 14 dní užily. :)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.