Červenec 2015

Ring of Kerry

8. července 2015 v 16:43 | Paja |  Irsko / Ireland
Další den následoval další výlet opět v autě a to prozkoumat slavný Ring of Kerry v hrabství Kerry. V tomto článku bude víc fotek, protože mám opravdu slibné úlovky, které stojí za zveřejnění. Tentokrát i počasí bylo super, takže to stálo za to.

Jak je popsáno na internetu - Ring of Kerry je turistický okruh v hrabství Kerry v jihozápadní části Irska. Silniční okruh má délku 179 km a začíná v obci Killarney a obkružuje poloostrov Iveragh a projíždí přes Kenmare, Sneem, Waterville, Cahersiveen a Killorglin. .
Tím, že jsme jeli autem, měli jsme opět svobodu v zastávkách a doby pobytu na každém místě. Někdy jsme jen z okna viděli možnost zastavení a nádherným vyhledem na moře, tak jsme hnedka využili šance na fotky.

První menší zastácku jsme měli na zřícenině jménem Staigue Fork, kde jsme si zprvu mysleli, že bude nuda, ale nakonec se z toho vyklubala adrenalinová šplhala a procházka po hradbách. Samozdřejmě já měla nejlepší obuv, balerínky, takže výzva.

Staigue Fork

Mini zastávka byla ve městě Sneem, kde jsme si protáhli kostry z auta, koupili občerstvení a pokračovali dál

Sneem

Určitě nejlepší co jsem opravdu ocenila byl oběd na Cliffech, kde jsme měli výhled na otevřený oceán, cliffy v moři a na druhé straně pláž (O'Carrol's Cove Beach). Můžete posoudit, ale já bych tam mohla strávit hodiny a pořád by to bylo málo.

O'Carrol's Cove Beach

Momentka, když jsem se vracela z pozování na fotku, držela jsem se jako klíště. :D

Po jídle i když pro mě neochotně jsme opustili nádherný výhled a pokračovalo se do další destinace. Cestou nás upoutal další oslnivý výhled na okolí a muselo se zastavit.

A samozdřejmě nesmělo chybět město Waterville, kde byl i Chaplin.

Výlet jsem si moc užila, Killarney národní park jsme bohužel nestihli v otevírací době a riskovat pokutu 37€ se nám nikomu nechtělo, takže vodopád budu muset navštívit někdy příště. I přesto výlet stál za to a na výhled na moře byl k nezapomenutí. Mám ještě poslední fotku ze zpáteční cesty, jezero Caragh. Hrabství Kerry je známé tím, že je zde mnoho hor a to je vidět i na této fotce.

Clonakilty a Mizen Head

5. července 2015 v 17:26 | Paja |  Irsko / Ireland
Tak minulý týden jsem měla opět možnost menšího cestování, tentokrát West Cork - Mizen Head, kde je most spojující Maják a pevninu. Kamarádka pronajala auto a byli jsme 4. V pronajatém autě je vše levnější a upřímně je i pohodlnější, není třeba se stresovat, kolik času strávíme na každém místě.

Z rána jsme se naskládali do auta a hurá směr Mizen Head. Cestou jsme měli i pláž Clonakilty, kde už jsem byla, ale při otázce, zda se tam zastavíme jsem byla jednoznačně pro. Pláž tam byla úžasná a já si nenechám ujít žádnou možnost jít na pláž a k moři i když voda je ledová. Hlavně oproti minule jsem si užila teplejší počasí, že jsem nepotřebovala kabát a jen tak si užívala výhled a horolezčení a nejlepší zakončení o pláži se smočenýma patama ve vodě. S výhledem na pláž následoval oběd a směr Mizen Head.

Inchydoney beach

Cesta utíkala, že jsme si povídali a nebo i usnuli.

Jak se blížila cílová destinace, začalo nám pěkně pršet a padat mlha, takže jsme mohli jen doufat, že se počasí umoudří a cesta nebude zbytečná. Cestou jsme ještě viděli hezký výhled, tak jme jen zastavili na rychlo fotku a pokračovali.

Před Mizen Head jsme si dali kávičku, protože se rozpršelo a nemělo smysl se hnát, když bychom hled promokli. Nakonec se ukázalo, že to bylo moudré rozhodnutí a během chvíle déšť skutečně ustal. Aneb irské počasí v praxi, nikdy nevíš jaké počasí přijde v následující minutě.

Než jsme se opět přesunuli, tak bohužel na Mizen Head opět pršelo, ale nebylo cesty zpět, zaplatil se vstup a vydali jsme se prozkoumat populární most, který spojoval pevninu a maják. Byla i mlha, tak se nám nenaskytl tolik očekávaný pohled na otevřený oceán, tak nám musel stačit menší rozhled s mlhou a deštěm.

Pokud se jedná o zážitek, k nezaplacení, vyřádili jsme se co se možností k focení týče a výšlapů na různou vyhlídku na most a otevřené moře. Mlha a déšť nám to neulehčili, protože jsme promokli až na kost a vítr nám připomínal, jak může být s deštěm nepříjemný. Přesto se vše zvládlo na jedničku, chvílemi jen foukalo a mlha opadala, navštívili jsme i mini muzeum (Maják), kde jsme mohli vidět, jak lidi co zde pracují a žijí, tak jak to vypadá. Jako upřímně jsem tam byla ve dne s kamarády a být tam sama a v noci (bydlet tam), mám strach, protože všude kolem bylo otevřené moře a útesy.

Určitě to stálo za to a jako výlet v Irsku doporučuji. Přikládám i par fotek.

Step by step

5. července 2015 v 15:51 | Paja |  Irsko / Ireland
Tak a jsem ve svém, bydlím se 7 spolubydlícími v centru, kde mám vše v docházkové vzdálenosti. Muj pokojík je utulný s vlastní koupelnou, kde díky tomu člověk ani nezaznamená tolik lidí v domě. Sehnala jsem si nejlevnější ubytování v centru na léto a užívám svobody. Během chvíle jsem se zabydlela, nakoupila vše nezbytné a hurá žít nový vlastní život.

Poznala jsem spolubydlící a až na jednoho si nemohu stěžovat. Jedná se o moderní studentské ubytování, kde je vše na co si vzpomenete - od velké sdílené kuchyně s myčkou a obýváku s TV. Pokoje jsou vybaveny stolem, židlí, lampičkou, poličkou, skříní, nočním stolek a postelí, takže vše co se k životu potřebuje.

Hned první týden jsem si zdokonalila životopis a vydala jsem se roznášet životopisy. Prošla jsem cele centrum, šla do baru, restaurací a obchodů, kde jsem se ptala po práci a rozdávala CV. To samé jsem udělala v ostatních oblastech poblíž centra.

Další tažení bylo online, kde jsem hledala kde se dalo, vyplňovala přihlášky a online formuláře, takže taky makačka. Měla jsem to rozdělené, každý den něco. K tomu mám zatím úklidy, takže něco málo si vydělám, ale to stačí opravdu jen na jídlo.

Pro začátek jsem si našla částečný úvazek, kde mám 15 hodin týdně, ale co si budeme povídat, stačí to max na jídlo a nájem .. Nic navíc. Takže bojovka s hledáním pokračuje a nepomáhá tomu léto, když jsou všude brigádníci jenom na léto.

A jiný pohovor, kde jsem byla pro velkou společnost, kde hledají někoho s češtinou, tak se do dneška neozvala. Kamarádi říkají, že to může u velké společnosti trvat i 2 měsíce a je dobře, že nemám do ted žádnou reakci, tzn. neodmítnuli mě. Takže mohu stále doufat.

V rámci této situace, co se práce týče jsem se začala připravovat na možný návrat, ale ne na moc dlouho, vracím se k dalšímu snu a to je letuška. Našla jsem si nějaké Open days, ale je těžký vychytat, aby to nebylo jen pro pozvané a bohužel letenky v lete jsou pekelně drahé. Takže to ještě budu muset nějak pořešit. Ale je to varianta, hlavně to nevzdávat.