Vídeň

24. dubna 2016 v 16:17 | Paja |  International year
Během své krátké dovolené v Praze jsem si našla čas i na kratší výlet za kamarádkou, bývalou aupair z Corku Beou. Kvůli tomu, že sem byla časově omezená pouze na 1 den a cesta do Vídně trvá 4,5 hodiny autobusem, musela jsem jet autobusem už v 5:30 ráno, což Vám povím, byl to zápřah vstávat. Pro mě, pro koho je ideální doba vstávání v 10. :D Ale s motivací jsem to zvládla a v autobuse jsem si ještě pospala.

Do Vídně jsem přijížděla 10 ráno, kde jsem se musela rozkoukat, najít metro a hurá za Beou. Měly jsme v plánu zámek Schönbrunn, kde jsem ještě nebyla a to jsem už byla ve Vídni 2x. Bohužel zámek je trochu mimo centrum, tak jsem byla ráda za šanci vidět tolik uznávané místo.

Jak jsem dorazila na zastávku metra, během 1 minuty jsem viděla Beu přicházet. Tyto pocity nedokážu popsat, tu radost vidět kamarádku po více jak roce a přesto se na našem přátelství nic nezměnilo. Nevěřila jsem vlastním očím, že jsme opět spolu, sice jen na pár hodin, ale spolu!

První zastávka byla u ní doma na kávu, kde jsem načerpala sílu na procházku městem. Bydlení se mi líbilo a zavzpomínaly jsme na aupair dobu. Shodly jsme se na tom, že ani jedna z nás by se k aupair práci nevrátila, že už máme svobodu a své bydlení. Můj názor je, aupair je ideální na začátek a pak se osamostatnit.

Po kafču jsme zamířily na Schönbrunn, kde jsem se nemohla dočkat, protože mi toto místo chybělo na cestovním listu. Během pár minut jsme se přemístili k zámku, kde jsme byly doprovázeny dalšími turisty, kteří se vydali stejným směrem. Jakmile jsme došly k zámku, čekal nás tam vítr, ale nezkazilo nám to náladu, spíš jsme se pobavily se zachycením hezké fotky, protože nám obou vlasy neřízeně lítali všude kde se dalo.

Prošly jsme to kolem zámku do zahrad a vydaly se směrem na kopec, kde byl nádherný výhled na zámek a zahradu. Podle mého názoru se jednalo o pěkné místo a náležitě jsme se kochaly výhledem, který se nám naskytl. Ani se mi nechtělo jít zpátky, ale bohužel čas byl neúprosný.

Vydaly jsme se do centra města, kde už čekal Bea's (fakt nevím, jak vyskloňovat jméno, aby to nevypadalo tak blbě) přítel na nás a připojil se k nám. Já jako správný turista chtěla prošmejdit suvenýry a koupit nějaký pohledy a mlsání. Našli jsme i jeden pěkný obchůdek se zákusky, kde jsem koupila skořicojablečný pai, nebo něco na ten způsob. Chuť to mělo nepopsatelnou, ještě teď se oblizuji.

Když jsem koupila co jsem potřebovala, šli jsme si sednout na pravou Vídeňskou kávu a štrúdl. To už se mi blížil konec výletu, ale naprosto jsem si to s Beou a jejím přítelem užila. Nemůžu se už teď dočkat, až se znovu uvidíme. Plánujeme menší výlet, kde bychom nabraly další kamarádku ze Španělska a možná i další. Musím říct, že mi setkání s ní dodalo energii a jsem odhodlaná jít za tím, co chci. Přátele mám teď všude po světě a jsem si jistá, že je na svých cestách znovu potkám.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.