Prosinec 2016

Veselé Vánoce a Šťastný nový rok

30. prosince 2016 v 0:22 | Paja |  O mě / About me
V tomto článku bych se ž všem ráda popřála příjemné prožití vánočních svátků a šťastný nový rok 2017! Všem přeji pevnou vůli nevzat to co opravdu chceme. Za trnitou cestou bude zasloužená odměna, které si budeme o to víc vážit.

Doufám, že se Vám sny plní a také děkuji za Vaši přízeň, že čtete můj blog. Stále věřím, že pokud opravdu chceme, můžeme si své sny splnit.

Letošní vánoce jsem opět strávila v Irsku, že mi v práci nedovolili vzít si dovolenou, upřímně ji na vánoce nedostane nikdo. Takže se štědrý večer naplánoval s mojim spolubydlícím (loni jsem s ním byla také na vánoce) a dalšími slovenskými kamarády. Dorazila i kamarádka Monika z Dublinu se kterou jsem vánoce trávila loni a nemohla jsem se jí dočkat.

Hlavní příprava a organizace našeho menu byla na spolubydlícím s jeho kamarádem. Kluci měli před vánoci volno a čas vše připravit. Na štědrý den se všichni začali scházet během dne a já byla vděčná, že jsem dostala den volna. Před večeří jsme mohli pokecat, zahrát si společenské hry, já kořistila několik fotek a pak sem šla pomoci připravit stůl. Spolubydlící se staral o jídlo a já měla volnou ruku v dekoraci stolu. Můžete posoudit, jak se mi to povedlo.

Mám ukořistěnou fotku se spolubydlícím, jakožto tým, který všechny pohostil doma. Momet během chystání stolu a smažení rybky.

Během příprav před večeří nemohlo chybět focení, takže sem si všechny oběhla na selfie.Některé ulovky jsou níže.

Pak byla dámská a pánská společná fotka, tak se na naši skupinku můžete podívat. =)

A tady je neméně důležitý člen naší sešlosti, očividně nejvíc nedočkavý na jídlo. Čiči .. haha

Večeře proběhla dle tradic s přípitkem a následným rozbalováním dárečků. Upřímně jsme se všichni nemohli dočkat a zavzpomínat na dětská léta.

Tímto jsem vděčná za svoji "druhou" rodinu, kamarády, kteří stojí při mně a pomůžou. Bez nich už bych tu dávno nebyla. Díky za všechny speciální momenty v mém životě. Musíme si vážit maličkostí, abychom si mohli vážit sami sebe. Netraťte lidi, kterým na Vás opravdu záleží. Mám Vás ráda.

Ballycotton

29. prosince 2016 v 23:04 | Paja |  Irsko / Ireland
Do Ballycotton jsem jela se spolubydlícím Jarem na výlet během listopadu, protože si koupil auto, což znamená svoboda cestování po okolí. Tento výlet byl doslova na "vypnutí" z Corku, kde bydlíme.

Den byl jako stvořený na výlet, tak se kolem druhé sedlo do auta, natankovalo se a jelo. Cesta trvala zhruba 40 minut a vzalo se to přes pláž Garryvoe, kde už jsem párkrát byla. Prošli jsme se po pobřeží, já si užila momenty, kdy sem byla tak blízko moři.

Poté se jelo přímo na Ballycotton, což je procházka po Cliffech s výhledem na moře. Vzhledem k tomu, že je zima a my tam byly navečer, tak jsme stihli nádherný západ slunce. Musím říci, že to byl balzám na duši. Jen vyrazit z města a projít se. Zpátky domů jsem se kochala červánky, které jsem viděla po hodně dlouhé době.

A nějaké ty selfie s mojim spolubydlícím.. Jak nam to ale sluší.. :D

A výhled při cestě zpátky domů. Pro mě dechberoucí západ slunce.

Dovolená ve Španělsku - Burgos

28. prosince 2016 v 0:33 | Paja |  International year
Omlouvám se za zpoždění, už sem si konečně našla čas dopsat poslední článek k dovolené.

Z Badajoz jsem odjížděla brzo ráno a čekala mě cesta na 10 hodin. Autobus byl v rámci možností pohodlný i se záchodem a relativně fungující WIFI, takže sem mohla zkrátit cestu na sever. Cestou byli i zastávky, kde si člověk mohl protáhnout nohy, tak mi to i uteklo.

Jak jsem přijížděla do Burgos, psala jsem si s Noe, která už ne mě čekala na nádraží. Když jsem vylezla z autobusu, bylo to jedno z dojemných setkání po více jak roce! Těžko uvěřit, že sme zase byly spolu a to ve Španělsku. Ten pocit klidu a nového dobrodružství byl k nezaplacení.

Noe mě rovnou vzala do města na jídlo, protože jsem byla pěkně hladová a všechny věci jsem jí nechala v autě. Mohla jsem nadýchat místní atmosferu a co hlavně, chladnější počasí (30 stupňů) haha..

První den byl takový na rozkoukání. Šla jsem i s Noe a jejím přítelem na večeři, kde jsem ochutnala další speciality. Noe se opravdu snažila ať toho co nejvíc vyzkouším. Co se týkalo večera, podcenila jsem sever a šla jen v šortkách a večer mi byla zima. Noe se mi smála, že to není možný, že žiju v Irsku.. haha

Druhý den mě vzala Noe na prohlídku města, ukázat mi místní památky a i speciality. Co jsem mohla mohla posoudit bylo to, že ve městě bylo opravdu hodně vyžití, jít ven, najíst se, jít do restaurace a další. Zase něco jiného a další příležitost užít si momenty s Noe. Tady mám par úlovků z foťáku. =)

Na večer bylo naplánované BBQ s Noe bratrem, přítelem a dalšími 2 kamarády. Udělal se nákup jídla a jelo se mimo město, k Noe strejdovi domu. Kluci se postarali o maso na grilu a my holky o zbytek. Bylo to fajne vidět malou vesnici, kde Měla Noe hodně vzpomínek z dětství. Jedna její kamarádka měla i možnost si procvičit angličtinu a ja chvílema zkoušela rozumět španělštině, ale nic moc, musím na tom zapracovat. Jinak celkově bylo o zábavu postaráno a já si připadala jako doma s kamarády. =)
V jeden moment zhasnulo světlo a já nevěděla co se děje, až do momentu, kdy začali všichni zpívat všechno nejlepší a Noe mi donesla dort s mojim věkem. Byla jsem upřímně překvapená a dojatá ve stejný okamžik. Nečekala jsem, že na moje narozeniny Noe koupí dort a uspořádá takovouto sešlost. Samozřejmě jsem si při sfouknutí svíčky něco přála a ze zřejmých důvodů ho neřeknu. =) Nedokážu popsat ty pocity, jak jsem byla vděčná, že jsem s Noe kamarádka a naše přátelství je opravdové.

Večer jsme se vrátili k Noe domů a domlouval se můj poslední den v Burgos, kde jsem hrozně moc doufala v možnost zajet někam k moři.
Druhý den bylo mnohem chladněji a Noe se k moři moc nechtělo, že bude zima a nebudeme se moci koupat, ale předpověď počasí vypadala trochu líp na severu, tak se jelo.

Nepamatuji si přesně místa, kde všude jsme byli, ale dám sem pár fotek, tak si můžete udělat obrázek o severu Španělska.

Cestou byl úkaz ve skalách - dva velbloudi mající mezi sebou Afriku.

A na závěr byla moje očekávaná pláž - Comillas. Ti co mě znají, tak vědí, jaká srdcová záležitost je pro mě pláž.

A je to tu, plááááž a já se i vykoupala! <3

Po koupání jsme si dali něco k jídlu s pro mě nezapomenutelným výhledem na pláž.

Za mě to byl určitě nejlepší konec dovolené ve Španělsku s nejlěpší společností, kterou jsem mohla mít.

Jak jsme dorazili k Noe domů, tak ja si akorát zabalila věci, šla si s Noe na hodinu(a to doslova) lehnout a ráno mi Noe donesla oficiální dort se svíčkou k mojim narozninám a dala mi krásně přáníčko s dárečkem. Moc mě to potěšilo a o to víc mě mrzelo loučení, ale vzpomínky zůstanou.

Noe mě odvezla na autobus, který mě odvezl až na letiště v Madridu, kde sempak letěla přímo domů do Prahy, kde mě čekali 4 celé dny. Článek psát nebudu, jen řeknu toto, strávila jsem je s rodinou a blízkými přateli. :)

Co bych ráda řekla ke své dovolené, otevřelo mi to více oči a poznala jsem další kulturu. Do života mi to přineslo nové přátele, porozumění a utvrzení přátelství, která byla vytvořena zde v Irsku. Dodalo mi to energii pokračovat v tom co dělám a nikdy se nevzdat.

Díky všem účastněným, co udělali moji dovolenou tolik speciální.